• 10 kwietnia 2020

#getWELL, czyli zdrowy dzień w biurze – część 2

#getWELL, czyli zdrowy dzień w biurze – część 2

#getWELL, czyli zdrowy dzień w biurze – część 2 480 600 PLGBC

Materiał Partnera

Mniejszy stres, lepsza forma, poprawa samopoczucia i skupienia – na to wszystko możesz wpłynąć, jeśli odpowiednio spędzisz swój „typowy” dzień w biurze. Zdrowy budynek będzie Cię w tym wspierał. To jednak wybory, których codziennie dokonujesz, w dużej mierze decydują o Twoim zdrowiu i samopoczuciu

Artykuł jest kontynuacją serii z zeszłego miesiąca.

Dla przypomnienia:

  • Rozpracuj stres – spróbuj zastąpić kubek kawy filiżanką herbaty owocowej albo szklanką wody.
  • Wypracuj formę – Spróbuj pojechać rowerem, pójdź pieszo lub wybierz komunikację miejską połączoną ze spacerem.
  • Opracuj skupienie

Odpowiedni poziom nawodnienia organizmu jest niezbędny do jego prawidłowego funkcjonowania. W końcu składasz się w 2/3 z wody. Mimo to odwodnienie wciąż dotyczy 80% populacji. Powinieneś pić 2-3 litry wody i innych niskosłodzonych i bezkofeinowych napojów. Wybieraj zdrowe przekąski oraz wartościowe posiłki. Niezdrowe jedzenie zwiększa ryzyko spadku produktywności aż o 66%. Spróbuj też pracować z różnych miejsc w biurze. Zmiana perspektywy wspiera kreatywność. Jeśli masz trudne zadanie, usiądź blisko roślin. Pomogą Ci się skupić. Rób regularne przerwy w pracy. Twoje oczy odpoczną, kiedy spojrzysz przez okno w dal – poświęć temu chwilę. Głęboko oddychaj. Tlen jest niezbędny do pracy mózgu.

  • Dopracuj samopoczucie

Myśląc o samopoczuciu, pamiętaj o wodzie. Przy odpowiednim nawodnieniu rzadziej boli głowa. Możesz też w prosty sposób zwiększyć poziom wydzielanej serotoniny (hormonu szczęścia) przez zwiększenie ilość ruchu. Pojedź rowerem na lunch, często wstawaj od biurka, przejdź się po budynku. Znajdź chwilę na medytację. Przebywaj w miejscach, gdzie jest dużo zieleni. Spróbuj wypracować nawyk czytania składu posiłków (i pytania o niego) i jedz świadomie. Dbaj o pełną i zbilansowaną dietę.