• 5 kwietnia 2020

Komunikacja w miastach w czasie kryzysu

Komunikacja w miastach w czasie kryzysu

Komunikacja w miastach w czasie kryzysu 480 601 PLGBC

Materiał Partnera

Od kilku miesięcy na świecie panuje pandemia spowodowana wirusem COVID-19. Pandemia jest ogromnym wyzwaniem dla przedsiębiorstw, które tną koszty, restrukturyzują się, walczą o przetrwanie, ale to również ogromne wyzwanie dla miast.

Miasta zamykają się, ludzie muszą przebywać w domach. Przestrzeń publiczna ubożeje, komunikacja publiczna musi być zarządzana w sposób, jaki wcześniej nie był nawet rozważany. Kluczowe jest dotarcie do jak największej liczby mieszkańców z informacją o problemie, środkach prewencji, ale też automatyzacja procesów miejskich tak, aby nie narażać pracowników miejskich na ryzyko.

Co mogą zrobić miasta, aby zwiększyć dostępność do informacji dla mieszkańców? Seedia przedstawia przegląd możliwości, które miasta mogą wykorzystać w tych trudnych czasach:

Systemy Audio

Wszechobecne komunikaty głosowe informujące o aktualnej sytuacji i niebezpieczeństwach, jak również edukujące o prewencji. Ważne, żeby komunikaty odbierane były w wielu miejscach, były odpowiednio głośne i wyraźne. Równie ważnym elementem jest możliwość zdalnego zmieniania komunikatów głosowych, dzięki czemu urzędnicy nie będą musieli fizycznie docierać do głośników i urządzeń nadawczych. Możliwość szybkiej instalacji systemu zapewniają takie produkty, jak solarne ławki, czy solarne infokioski, które – wyposażone w solarne zasilanie i akumulator oraz system audio z możliwością zdalnego przesyłu danych – pozwalają na bieżąco informować mieszkańców. Tego typu instalacje pracują już np. w Atenach, gdzie odgrywają muzykę Chopina.

Wyświetlacze

Wszelkie dostępne nośniki informacji wizualnej również mogą prezentować informację na temat zagrożeń i przekazywać wiedzę na temat prewencji. W tym przypadku także istotne jest zdalne zarządzanie i możliwość obsługi bezdotykowej oraz wysoka czytelność.

Bardzo dobrze z szybkimi aktualizacjami treści dla mieszkańców radzi sobie Zarząd Transportu Miejskiego w Gdyni, który wyświetlacze e-papierowe w solarnych wiatach autobusowych wykorzystuje do bieżących zmian plakatów i rozkładów jazdy tak, aby mieszkańcy mieli bieżącą informację na temat zmian w komunikacji publicznej. Dzięki zdalnej zmianie treści w wiatach autobusowych i infokioskach miejskich, operator zarządza bezpiecznie z biura, bez potrzeby wystawiania się na ryzyko dojazdu do przystanków. Jednocześnie zasilanie solarne zapewnia szybką i nieinwazyjną instalację, bez dodatkowych przyłączy.

Personalizowane treści wifi

Informacje o zagrożeniach powinny pojawiać się możliwie wszędzie. Jednym z ciekawych nośników informacji jest inteligentne wifi, które w przestrzeni publicznej poza zapewnieniem darmowego dostępu do internetu może również pełnić rolę platformy do dialogu z mieszkańcami.

Takie narzędzia, jak www.socialwifi.com za pomocą panelu zarządzania pozwalają spersonalizować stronę logowania i właśnie tam powinny znaleźć się komunikaty o aktualnych problemach i wyzwaniach, które czekają mieszkańców. Odpowiednie wykorzystania Hot-Spotów pozwoli dotrzeć z informacjami do większej liczby mieszkańców.

Aplikacje mobilne

Informacje na temat wirusa i prewencji powinny pojawić się również we wszelkiej jakości aplikacjach i informatorach miejskich. Oczywiście ważne jest, aby wyświetlać aktualne informacje o zagrożeniach. Dzięki temu każdy mieszkaniec, który już wcześniej korzystał z aplikacji mobilnych, szczególnie tych potrzebnych w przestrzeni publicznej, dostanie informację na temat zagrożeń i zachowań, które go ochronią.