• 16 marca 2020

Wyzwania technologiczne naszych czasów

Wyzwania technologiczne naszych czasów

Wyzwania technologiczne naszych czasów 240 300 PLGBC

Materiał Partnera

Samsung to jedna z największych firm technologicznych świata. Koreański gigant znany jest z produkcji wysokiej jakości urządzeń mobilnych, sprzętu RTV i AGD. Dużą część strategii marki stanowi także rozwój projektów z zakresu Internetu Rzeczy, produktów sterowanych głosem czy sztucznej inteligencji. O wyzwaniach stojących przed firmami technologicznymi w dzisiejszym świecie i współpracy Samsunga z APA Group, rozmawiamy z Tomaszem Chomickim, Dyrektorem ds. rozwoju biznesu w Polsce.

APA: Jak ocenia pan showroom APA w Gliwicach? Technologia Samsunga jest istotnym elementem wyposażenia Black House.

Jestem bardzo zadowolony, że takie miejsce w Gliwicach powstało i możemy do niego zapraszać naszych klientów. Ścieżka implementacji inteligentnego domu, połączona z ekosystemem różnych partnerstw, to jest coś, co mocno przemawia do klienta biznesowego, który chciałby zobaczyć całościowy obraz takiego wdrożenia. Dlatego, gdy miałem okazję odwiedzić showroom APA w Gliwicach po raz pierwszy, byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Można w nim doświadczyć prawdziwej ścieżki obsługi klienta, zobaczyć praktyczne zastosowanie technologii i wzajemnych powiązań między różnymi elementami, które tworzą spójny ekosystem Smart Home. Doceniam, że strategia APA opiera się przede wszystkim na partnerstwach i na budowaniu, które pozwala tworzyć więcej…

Nie można dziś robić poważnych projektów technologicznych w pojedynkę. Trzeba zawsze stawiać na ekosystem partnerstw. Cieszę się, że w zakresie smart building i automatyzacji partnerem Samsunga jest właśnie APA. Dzięki temu jesteśmy w stanie pokazywać bardzo ciekawe nowoczesne rozwiązania.

Jestem ciekaw, jak Pan, przedstawiciel globalnej marki technologicznej, odbiera SRS (System Rezerwacji Sal), zaprojektowany przez APA, pozwalający w interaktywny sposób rezerwować sale konferencyjne. Jak ten produkt usprawnił pracę w Państwa warszawskim biurze? Jakie zalety tego rozwiązania Pan dostrzega?

W korporacjach i dużych przedsiębiorstwach dostęp do sal konferencyjnych to nieustanny problem. Zwykle wiąże się z koniecznością zgłaszania się do recepcji w celu wcześniejszej rezerwacji. Jeżeli tych salek konferencyjnych jest kilka, bądź kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt, to problem się nawarstwia. Rozwiązanie stworzone przez APA postrzegam jako usprawnienie procesu biznesowego. Będąc użytkownikiem, mam możliwość otworzyć stronę internetową i automatycznie, bez konieczności angażowania dodatkowych osób, zrobić rezerwację sali czy sprawdzić, co ta sala ma na swoim wyposażeniu. Czy tam jest np. telefon? Czy jest zestaw wideo? Mogę sprawdzić i dowiedzieć się, czy ktoś z moich kolegów jej akurat nie używa, albo zmienić ją na inną, bo ktoś ma spotkanie w mniejszym zespole. Bardzo ciekawe, skalowalne rozwiązanie, które ułatwia pracę, oraz odciąża od niepotrzebnej biurokracji. To jest ta inteligentna automatyzacja, o której mówiliśmy wcześniej.