Kampania PLGBC GreenUp – Bioróżnorodność
Bioróżnorodność to kluczowy element zrównoważonego rozwoju, obejmujący tworzenie siedlisk i nisz dla różnych organizmów fauny i flory, uzyskanie dodatniej bioróżnorodności netto na działkach budowlanych i nie tylko, a także przywracanie naturalnych obszarów do ich pierwotnej formy i uzdrawianie ekosystemów. Działania w tym obszarze to również edukacja o ekosystemach.
W tegorocznej edycji kampanii PLGBC GreenUp działaniami wspierającymi i propagującymi bioróżnorodność podzieliły się firmy: BEEWILD, Łapacz Winkowski Architekci, VELUX Polska, Pipelife Polska, Globalworth Poland, Grupa Echo Investment-Archicom, Ambient Magdalena Pios, TKHOLDING, CALLA Group, INTERFACE, Peakside Capital Advisors oraz Panattoni.

– Rozwijając ideę ogrodów biocenotycznych, stworzyliśmy kompaktowe rozwiązanie dostępne dla każdego. Mikroogród Biocenotyczny pozwala na proekologiczne zagospodarowanie nawet najmniejszych przestrzeni. To wysoce bioróżnorodna powierzchnia złożona z rodzimych krzewów, łąki kwietnej i pomocy gniazdowych dla dzikich zapylaczy. Efekty? Więcej gatunków roślin i zwierząt, retencja wody, oczyszczanie gleby i powietrza, a także przestrzeń o dużej wartości społecznej i edukacyjnej. Realne wspieranie Przyrody nigdy nie było tak proste! – mówi Karol Podyma, prezes BEEWILD.
Sprawdź działania firm członkowskich PLGBC, które rozwijają bioróżnorodność!












Bądź na bieżąco

Prologis i ENGIE z umową PPA na dostawy energii wiatrowej

Nowy wymiar współpracy: PLGBC i BIM Klaster wspólnie dla odpowiedzialnego i innowacyjnego budownictwa
