Wicona Polska: GO Beyond
Marka WICONA, dostawca niemal zeroemisyjnych rozwiązań z zakresu aluminiowych systemów fasadowych, okien oraz drzwi, konsekwentnie realizuje strategię, która w sposób realny i wymierny przekłada się na ograniczenie emitowania gazów cieplarnianych w budownictwie.
W czasie, kiedy trwa Tydzień Ziemi (17-23 kwietnia) WICONA prezentuje swoją misję na niezwykłym stoisku na targach BAU 2023 oraz publikuje magazyn o zrównoważonym rozwoju „GO BEYOND”.

Ponieważ możliwość recyklingu i demontażu ma kluczowe znaczenie dla dalszej redukcji emisji dwutlenku węgla związanej z produktem, marka WICONA konsekwentnie idzie naprzód i pozostaje zaangażowana w kreowanie lepszej przyszłości.
BAU – kolebka trendów
W czasie ostatnich targów BAU, które odbyły się w 2019 roku, WICONA zaskoczyła całą branżę niesamowitym projektem stoiska, na którym wykorzystano motyw „Odwróconego Manhattanu”. Odbicie ogromnej makiety miasta zawieszone pod sufitem było odzwierciedleniem miasta przyszłości, postępującej ewolucji architektury, która oprócz zaspokajania wymagań użytkownika, musi być jednocześnie integralną częścią ekosystemu. Wymowna symbolika jest też głównym motywem tegorocznego stoiska targowego marki. Nie bez powodu jest to znak nieskończoności. „Odwrócona ósemka” w matematyce oznacza po prostu nieskończoność liczb, ale symbolizuje również nieograniczone możliwości. Na stoisku targowym BAU 2023 w Monachium WICONA wykorzystała gigantyczną pętlę nieskończoności wykonaną z odpadów pokonsumpcyjnych, aby zwrócić uwagę na istotę gospodarki o obiegu zamkniętym w każdym obszarze życia.
Fenomenem tej instalacji, a właściwie dzieła sztuki, jest to, że można je zobaczyć tylko pod odpowiednim kątem. Marka dąży do realizacji założeń gospodarki cyrkularnej jako zjawiska, które jest całkowicie zintegrowane z każdą działalnością.
GO Beyond – wyjdź ponad!
Zrównoważony rozwój to nie tylko trend, ale również część DNA marki WICONA. Firma, podobnie jak wszystkie marki należące do Grupy Hydro, realizuje tę strategię we wszystkich obszarach. Teraz szerokie portfolio działań i narzędzi zostało wzbogacone o Magazyn Zrównoważonego Rozwoju GO BEYOND. W pierwszym wydaniu magazynu online, którego publikacja została zaplanowana na pierwszy dzień Tygodnia Ziemi, czytelnicy znajdą inspirujące informacje na temat innowacji technologicznych, międzynarodowych projektów i partnerstw. Znajdują się tu również prezentacje najbardziej spektakularnych obiektów architektonicznych, takich jak Senckenberg Tower lub BREEAM Excellent Økern w Oslo. O swojej pracy, mapie oraz wyzwaniach zrównoważonego rozwoju opowiadają takie osobowości, jak Michel Baars, dyrektor zarządzający górnictwa miejskiego Nowe Horyzonty, czy Laura Gómez Agudelo, współzałożycielka WEBuilding.
Magazyn o zrównoważonym rozwoju „GO BEYOND!” jest już teraz dostępny na: https://fal.cn/3xsAu
Wizja zrównoważonego rozwoju
Wcześniej wspomniana pętla obrazuje strategię marki, a hasło „Build beyond tomorrow” jest jej kwintesencją. Myśląc o przyszłości musimy zmniejszyć nasz wpływ na środowisko już dzisiaj.
– Wyróżniamy trzy etapy cyklu życia produktu: produkcję, użytkowanie i wycofanie z eksploatacji. Każda decyzja, którą teraz podejmujemy, będzie miała wpływ na cały ten cykl życia. Dlatego tak ważne jest dla nas, aby wybierać odpowiednie materiały: materiały o najniższej emisji podczas ich produkcji, na przykład nasze aluminium z recyklingu Hydro CIRCAL lub nasz poliamid z recyklingu, który jest używany do produkcji listew termoizolacyjnych w naszych systemach. Oba również w 100% nadają się do recyklingu po ich użyciu w naszych fasadach. Tak więc, kiedy projektujemy produkt, musimy upewnić się, że ma on jak najmniejszy wpływ w fazie produkcji i użytkowania, a jednocześnie można go łatwo zdemontować po zakończeniu eksploatacji budynku. Zawsze dążymy do odpowiedzialnego działania, więc nasze produkty wykorzystują Hydro CIRCAL, który oferuje najwyższy udział aluminium z recyklingu na rynku: minimum 75%. Naszym krótkoterminowym celem, jako lidera innowacji, jest osiągnięcie 100% zawartości materiałów pochodzących z recyklingu – z aluminium 100R – mówi Hubert Wiśniewski, dyrektor zarządzający WICONA Polska
Niedobór zasobów to coś, co wkrótce wpłynie na wszystkie rynki. Dlatego tak istotne jest, aby jak najlepiej spożytkować obecne zasoby. Najważniejszym z nich jest energia. Energia potrzebna do recyklingu materiałów jest mniejsza niż wymagana do jego pierwotnej produkcji. Produkcja aluminium pochodzącego z recyklingu wymaga tylko 5% energii potrzebnej do wytworzenia aluminium pierwotnego. Między innymi z tego powodu stosowanie takich materiałów musi stać się nową normą. W niedalekiej przyszłości coraz trudniej będzie pozyskać w szczególności wiele zasobów, fundamentalnych dla naszego rynku: niektóre metale, piasek budowlany i ropę naftową. Dodajmy do tego rosnącą populację i szybką urbanizację. Jeśli nie zmienimy sposobu, w jaki używamy i ponownie wykorzystujemy materiały, nie będziemy w stanie sprostać jutrzejszemu popytowi.
– Jesteśmy świadkami wzrostu liczby ludności, szybkiej urbanizacji, zmiany klimatu i niedoboru zasobów. Naszym zadaniem, jako firmy i lidera rynku, jest oferowanie produktów i usług, które ograniczą wpływ na planetę i zasoby. Ma to kluczowe znaczenie dla przyszłości. Tak więc, aby przyjąć cyrkularne i odpowiedzialne podejście na naszym rynku, musimy ponownie wykorzystywać materiały w naszych produktach i na większą skalę. Nie tylko dla nas samych, ale przede wszystkim dla Ziemi – podsumowuje Hubert Wiśniewski.
Marka WICONA, będąca częścią globalnej firmy aluminiowej Hydro, od ponad 70 lat dostarcza know-how, inteligentne, zaawansowane technologicznie aluminiowe systemy budowlane i wszechstronną obsługę architektów i specjalistów branży metalowej. Systemy WICONA znalazły swoje zastosowanie w tysiącach obiektów, reprezentujących przykłady zrównoważonego budownictwa na całym świecie, tworząc nowe obszary miast przyszłości.
Bądź na bieżąco

Prologis i ENGIE z umową PPA na dostawy energii wiatrowej

Nowy wymiar współpracy: PLGBC i BIM Klaster wspólnie dla odpowiedzialnego i innowacyjnego budownictwa
