• 9 marca 2020

#getWELL, czyli zdrowy dzień w biurze – cz.1

#getWELL, czyli zdrowy dzień w biurze – cz.1

#getWELL, czyli zdrowy dzień w biurze – cz.1 1024 683 PLGBC

Materiał Partnera

Mniejszy stres, lepsza forma, poprawa samopoczucia i skupienia – na to wszystko możesz wpłynąć, jeśli odpowiednio spędzisz swój „typowy” dzień w biurze. Zdrowy budynek będzie Cię w tym wspierał. To jednak wybory, których codziennie dokonujesz, w dużej mierze decydują o Twoim zdrowiu i samopoczuciu.

1. Rozpracuj stres

Jeśli szukasz sposobów na poradzenie sobie ze stresem w pracy, spróbuj zastąpić kubek kawy filiżanką herbaty owocowej albo szklanką wody. Kawa, ale także mocna herbata, pobudza wydzielanie kortyzolu (hormonu stresu) i utrudnia skupienie się na zadaniach. Korzystaj też z zielonych przestrzeni w budynku i wokół niego, bo przebywanie w pobliżu natury skutecznie odpręża. Spróbuj medytacji lub innej techniki relaksacyjnej. Wycisz się na 10 minut, skup na sobie i ureguluj oddech. Obniżysz poziom stresu i poprawisz pamięć. Poświęć chwilę na ćwiczenia ruchowe, np. jogę, co pomoże zmniejszyć napięcie mięśni pleców, szyi i dodatkowo pozwoli Ci przez chwilę skupić się na czymś innym niż praca.

2. Wypracuj formę

Zdrowe ciało to podstawa wewnętrznej równowagi. Jednym z najprostszych sposobów na zwiększenie aktywności fizycznej, jest zmiana sposobu dotarcia do i z pracy. Spróbuj pojechać rowerem, pójdź pieszo lub wybierz komunikację miejską połączoną ze spacerem. Wstawaj od biurka średnio co 20 minut, a jeśli masz taką możliwość, pracuj jak najczęściej na stojąco. Stanie spala 50 razy więcej kalorii niż siedzenie, ale także wzmacnia Twoje mięśnie i poprawia krążenie. Windę zamień na schody. Komunikator – na rozmowę w cztery oczy. Jeśli musicie porozmawiać dłużej, dlaczego nie podczas spaceru po biurze lub wokół niego? Kiedy poprawisz kondycję fizyczną, nie tylko Twoje mięśnie – w tym serce, ale też Twój umysł będzie pracował efektywniej.

Druga część dobrych praktyk Skanska niebawem.