• 11 kwietnia 2023

Nowe biuro Bird & Bird od Workplace

Nowe biuro Bird & Bird od Workplace

Nowe biuro Bird & Bird od Workplace 1024 768 PLGBC

Materiał partnera

Postpandemiczne realia zaskakują nawet future optymistów. Ekscytujące? Przerażające? Pewne jest jedno. To, że nagle wszyscy stajemy się współkreatorami nowych standardów pracy. Trwa ponowne przemodelowanie totalne. To wzmacnia niechęć do powrotu do biura u pracowników oraz obawy pracodawców.

Potrzebna jest zmiana w myśleniu o pracy

Ponad połowa pracodawców jako absolutnie obligatoryjne postrzega reorganizację przestrzeni pracy. Tak, aby:

  • powrót do biura był marzeniem, nie koszmarem,
  • czynić codzienną pracę realnie satysfakcjonującą,
  • uczestniczyć w tworzeniu nowych, odpowiedzialnych standardów pracy.
Robimy to pierwszy raz w życiu. I tak samo, jak zawsze

W Workplace – niezależnie, czy jest to mierzenie się z nową sytuacją, czy działanie, które zespół zna na pamięć – kieruje się zasadą służenia dobru zarówno człowiekowi, jak i planecie. I to działa. Przykład? Biuro Bird&Bird, światowego lidera w zakresie ochrony własności intelektualnej, IT, cloud computingu. Nowa przestrzeń biurowa firmy, musiała być zdecydowanie większa i odpowiadać specyfice pracy prawników. Współpraca przy projekcie poprzedniej siedziby B&B zdefiniowała start. Specyfika pracy, potrzeby pracowników, funkcjonowanie organizacji są już znane. Workplace przejęło odpowiedzialność za przerwanie monotonności układu przestrzennego, tak charakterystycznego dla kancelarii.

Zanim jednak udzielono jakiejkolwiek odpowiedzi, zadano setki pytań

Warsztaty to czas parujących głów, wypisanych długopisów i finalnie: najlepszych rezultatów. Workplace zdefiniował założenia, które pozwoliły opracować skrupulatną do szczegółów strategię środowiska pracy. Powroty do biur dla Bird&Bird mają być wyczekiwane bardziej niż włoskie wakacje. Zapadła ostateczna decyzja: nową siedzibą będzie budynek Central Point. Trzy piętra przestrzeni o łącznej powierzchni około 2200 m2 z widokiem na samo serce stolicy.

Aby dorównać poziomem panoramie, trzeba było ustalić równie spektakularne motywy estetyczne. Wszyscy zgodzili się jednogłośnie. Ma być zaskakująco, nieoczywiście i powodować przyśpieszone bicie serca. Czyli tak, jak działają prawnicy w IT.

Minimalizm kancelaryjny został połączony z mocnymi barwami oddającymi młodość zespołu

Bazowe biele, szarości i grafity uzupełniono o głębokie granaty oraz winne czerwienie. Przestrzeń ożywiła się dzięki akcentom w kolorach ziemi czy złamanego różu. Całość została przyprószona ocieplającym drewnem. Synergiczna współpraca tradycji ze świeżością spojrzeń B&B nie mogła znaleźć mocniejszego wyrazu.

Ogrom merytorycznej czułości eksperci włożyli w samo serce biura: strefę networkingową. Centralna część biura wymagała adekwatnej aranżacji. Tak, aby stwarzać miejsce sprzyjające i spontanicznym interakcjom, i zaplanowanym integracjom. Odprężeniu służą huśtawki, zatapiające w swojej miękkości sofy oraz spora dawka zieleni. Na ziemi, ścianach i sufitach filtrują powietrze pąki roślin – oklaski dla Florabo.

Efektywność to rezultat wielu czynników. A Workplace bezdyskusyjnie o wszystkie zadbało. Prawnicy zasiadają teraz w ergonomicznych fotelach przy biurkach o regulowanej wysokości blatu. Skupieniu sprzyjają panele ścienne gwarantujące komfort akustyczny.

Strefa klienta to pierwsze miejsce, z którym spotykają się goście B&B

Dlatego też rozwiązania projektowe miały przyciągać oko. Zatrzymywać uwagę. I subtelnie pozwalać na intuicyjną nawigację w przestrzeni. Tę ułatwiają sufity osłonięte burgundem, wskazując drogę do strefy business lounge, usytuowaną tak, aby dawać pierwszeństwo widokom panoramy centrum Warszawy widzianej z wysokości 70 metrów. Na ścianach znalazły się eleganckie lustra, unowocześniając i powiększając optycznie przestrzeń.

Jako studio zorientowane na dobrostan ludzi i planety zespół Workplace zadbał, aby meble z poprzedniego biura zyskały drugie życie (za mistrzostwo koordynacji odpowiada Zero Waste Design). Blaty ze sprasowanych plastikowych odpadów, naturalne i odnawialne materiały, pozbawione bitumu wykładziny. To był must have.

14 miesięcy. Tyle czasu zajęło zespołowi zaskoczenie branży

Od dbałości o zgodę z filozofią less waste, przez zrozumienie potrzeb pracowników, po transparentne przeprowadzenie prac wykończeniowych dzięki formule Open Book by Savills. Wszystkie te elementy wpłynęły na wykreowanie koherentnej z tożsamością B&B wizytówki. Wizytówki reprezentującej klasę na cztery strony świata.

 

Autorzy

Zarząd: Dominika Zielińska, Bogusz Parzyszek
Zespół projektowy: Ewa Jędras, Aleksandra Czarnecka
Prowadzenie projektu po stronie Workplace: Aleksandra Czarnecka
Wizualizacje: Paweł Deroń
Wsparcie projektu: Katarzyna Gajewska-Kulma, Aleksandra Piotrkowicz, Weronika Pariaszewska
Spacebranding & wayfinding: Damian Bieniek
Zdjęcia: Adam Grzesik
Tekst: Saints. Copywriters and The Advertising Orchestra

Projekt

Wielkość: 2 200 mkw
Czas trwania procesu: 14 miesięcy
Lokalizacja: Warszawa, Central Point, Marszałkowska 107

Skip to content